2:03 AM | Posted in
Ingin tahu isu hangat di Cabang Klang? BERSABAR ... KAMI AKAN KEMBALI
(Ruangan ini disediakan khas buat SKUAD MENGKARUNG 2-3 KERAT)

1.
Masalah kecil antara S/U AMK Cabang Klang dengan Pemangku Ketua Cabang Klang sebenarnya kerana S/U AMK Cabang Klang yang dilantik oleh Sekretariat DUN N46 - Pelabuhan Klang menjadi Pengerusi Majlis di Majlis Malam Ramah Mesra dan Penyampaian Sumbangan Skim Mesra Usia Emas kepada nama-nama waris yang tercicir. S/U AMK Cabang Klang tidak menyebut nama Pemangku Ketua Cabang dalam kata-kata aluan. Jadi Pemangku Ketua Cabang berkecil hati. Sejak dari itu, pelbagai SMS yang diterima memburukkan S/U AMK Cabang Klang.

Di antara SMS yang diterima :-

i. Daripada orang dalam Cabang Klang yang rapat dengan Pemangku Ketua Cabang
''Salam, segala progrem anjuran amk diterajui oleh Irwan diboikut, diistiharkan perang terhadap amk."
Diterima : 27.07.2009 jam 1.07am

ii. SMS daripada Ketua AMK Ranting Kampung Pendamar
"Salam.. Sy mohd zaki bin samsudin ketua amk jdm kg pendamar, tidak berminat dgn perang yg di isytiharkn oleh amk klang.. Kerana ia tidak releven dgn permikiran yg diamalkan politik parti keadilan rakyat.. Sy dan amk kg pendamar tidak berminat dgn perisytiharaan perang amk klang.. "
Diterima : 28.07.2009 jam 8.33pm

iii. SMS daripada Taman Suria Idaman
"jgn perKUDAkan kami amk.. klau ada masalah.. selesaikn cara baik.. jgn rosakkn nama ketua amk.. kamu hnya s/u amk aje.. ingat siaoa diri anda.. taman surya idaman"

iv. SMS daripada Pandamaran Indah 1
"Salam..Sy ketua amk pandamaran indah 1,sy merasakn tidak adil jika saudara nizam mpergunakn kuasa sebagai s/u amk untuk isytiharkan perang terhadap bahagian klang..Tindakan saudara itu umpama api yg mmusnahkn kami..Jgn pergunakn kami sebagai alat kemarahan saudara itu.."
Diterima : 28.07.2009 jam 9.13pm

v. SMS daripada Taman Kem
"Salam, tindakan dan perbuatan s/u amk klang telah memalukn kami sbagai ahli2 amk dibhagian klang.. Ego n sombong boleh rosakkn kami amk di jdm.. Jgn pergunakn kami.. Perkuatkn parti dan jentera untuk pru13 bkn brsengketa, amk taman kem"
Diterima : 28.07.2009 jam 9.21pm

vi. SMS daripada Ranting Pelabuhan Klang
"Saya abdul hameed , ketua AMK ranting Pelabuhan Klang ingin memaklumkan bahawa tidak bersetuju dengan tindakan Setiausaha AMK Klang mengisytiharkan perang terhadap Bahagian Klang tanpa runding dan tanpa persetujuan Ketua-ketua AMK Ranting Perisytiharan Setiausaha AMK KLANG ini berunsur peribadi dan adalah penyalahgunaan kuasa yang serius untuk diambil tindakan. HARAP AJK TERTINGGI AMK KLANG DAN BHG KLG MENGAMBIL SERIUS PENYALAHGUNAAN KUASA INI."
Diterima : 29.07.2009 jam 12.57am

vii. SMS daripada Ahli AMK Cabang Klang
"Salam.. Saya ahli amk, sy rasa amat sedih krn amk klang tidak memikirkn masa depan amk sendiri.. Malah isytiharkan perang.. Kami rasa dipergunakan.. Apa kah masa depan kami dibela?? Sengketa antara amk n bahagian buat kami rasa untuk kuar parti.. Tidak releven lg,"
Diterima : 28.07.2009 jam 9.22pm

Saya ingin memaklumkan bahawa saya tidak pernah mengeluarkan sebarang SMS atau kenyataan untuk isytihar perang dengan cabang atau bahagian.

Berkenaan dengan blog, sila lihat tarikh dan masa publish atau paparan. Bila? Cerita itu sebenarnya berlaku di kampung saya di Teluk Intan semasa dan sewaktu saya memegang jawatan Biro Pendidikan Pemuda UMNO Cawangan Changkat Jong pada tahun 2002, 7 tahun lepas yang menyebabkan saya keluar parti dan melepaskan semua jawatan.

Sikap Ketua Cawangan waktu itu En. Baharom bersama Ketua Pemuda UMNO dan juga wakil dari ADUN Changkat Jong, YB Dato' Ir. Hj. Onn bin Hamzah. Waktu program penyampaian sumbangan Hari Raya.

Kenapa perkara ini berlaku?

Fikirkan sendiri seperti kisah USAHAWAN CILI semasa BENGKEL USAHAWAN MUDA 2009.

Sekian.
NIZAM
S/U AMK Cabang Klang (Digantung TUGAS bermula 29.07.2009 jam 2.37pm)
Category:
��

Comments