5:18 PM | Posted in
APA DAH JADI KHIR TOYO? Kenapa perkara sebegini terjadi? Malang sungguh BARISAN NASIONAL (BN) dalam Dewan Negeri Selangor. Bukan apa, kerana sikap ADUN yang terlalu kurang ajar dan tidak mahu menerima kenyataan bahawa beliau adalah insan yang merosakkan masa depan rakyat Negeri Selangor.

Dah terbukti bersalah, tetap bersalah juga. Kenapa tidak datang semasa Pendengaran Awam yang dijalankan oleh Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan atau SELCAT?

Sedarlah wahai anak TOYO bahawa anda telah mempergunakan kedudukan anda sebagai Menteri Besar SELANGOR suatu ketika dahulu iaitu selama 8 tahun (2 penggal) pemerintahan Kerajaan Barisan Nasional untuk mengaut kekayaan hasil Negeri Selangor. Cukuplah menipu rakyat dengan kata-kata manismu.

Rakan-rakan tidur sebantal pun dah naik muak tengok perangai anda yang kaki belit seterusnya membelit diri sendiri. Rakan anda yang berkempen dan menaikkan anda juga jelek dengan sikap tamak haloba yang anda lakukkan. Apa dah jadi dengan kawasan anda?

Petang tadi semasa sessi penggulungan sidang Dewan Negeri Selangor, ADUN Sungai Panjang tersebut telah digangtung selama 1 tahun berkuatkuasa serta merta kerana kegagalan beliau untuk hadir semasa pendengaran awam yang dijalankan oleh SELCAT. Sudah bersalah, mengaku salah sahaja.

DR. MOHAMMAD KHIR TOYO yang tidak puas hati dengan keputusan Dewan Negeri Selangor telah keluar dewan bersama-sama konco-konco yang suka buat kacau di dalam dewan. Ketidakpuashatian si anak Toyo ini menimbulkan hingar bingar di dalam Dewan Negeri Selangor. Ketidakcerdikan wakil rakyat dari Barisan Nasional ini terserlah di bawah pentadbir anak Toyo ini.

Sungguh malang DUN yang mendapat wakil macam suku sakat UMNO-BN ini. Jadi untuk keluar dari kepompong BN ini, sedarlah wahai rakyat Negeri Selangor... Tolaklah Barisan Nasional dalam setiap apa yang anda lakukan. Anda semua boleh hidup tanpa BN. Anda makan tanpa BN dan anda gembira bersama Pakatan Rakyat.

Tetapi di kawasan yang YB-YB yang kurang cerdik, bersabarlah kerana Allah akan membantu orang-orang yang sabar. YB-YB yang kurang cerdik ini bertulang belakangkan puak-puak UMNO untuk menjadi Musuh Dalam Selimut dan Gunting Dalam Lipatan Pakatan Rakyat.

Jadi sekiranya anda terjumpa mereka-mereka ini beserta bukti-bukti kukuh, sila kemukakan kepada kami. Sebab dalam Pakatan Rakyat orang ini tidak perlu untuk menjana ekonomi Negeri Selangor. Cukuplah anda sengsara dengan BN dahulu dan jangan ulangi kesengsaraan anda itu.

Sekadar ingatan untuk pembaca blog lantang ini. PKR sinonim dengan PERJUANGAN, KEBERANIAN, REFORMASI...

Sekian.
AMK Cabang Klang
Category:
��

Comments