12:32 PM | Posted in
MENDIANG TEOH BEN HOCK yang meninggal di premis Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Plaza Massalam minggu lalu menimbulkan kejelekan dan kemarahan meluap-luap rakyat Malaysia terhadap Kerajaan Persekutuan yang diterajui oleh BN-UMNO.

Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yasin menyatakan isu ini dipolitikkan oleh Pakatan Rakyat (PKR - PAS - DAP) bagi mengalih pandangan rakyat berkenaan dengan 7 ADUN DAP Selangor yang menyalahgunakan wang peruntukan. Sebagai TPM, tidakkah beliau simpati dengan kejadian ini atau kejadian ini dirancang ?

SPRM yang dilihat sebagai 'berat sebelah' dalam mengendalikan kes rasuah di Malaysia dilihat tidak mengambil apa-apa tindakan terhadap doktor gigi yang sekarang Mantan Menteri Besar Selangor yang dilihat rakyat sebagai keterlaluan ? Mereka pun tahu yang dahulu, wang peruntukan kerajaan dibelanja dengan tidak beretika oleh ADUN-ADUN mereka dahulu. Kenapa baru sekarang isu ini ditimbulkan ?

Sedarlah wahai UMNO - BN yang rakyak tidak mahu dikau memerintah lagi. Gelombang kebangkitan rakyat dapat dilihat dalam setiap Pilihanraya Kecil yang BN-UMNO sentiasa kecundang walaupun pelbagai gula-gula politik ditaburkan.

Sekarang, mangsa BN-UMNO diperlakukan dengan kejam oleh kuda-kuda mereka. Jika difikirkan logik, bodoh sangat ke mendiang untuk terjun dari tingkap bangunan sedangkan beliau akan mendaftar perkahwinannya pada hari Sabtu lepas ? Kalau orang gila sekalipun gayat atau takut untuk terjun kecuali kalau orang bengang dengan boy friend atau girl friend sahaja yang buat perkara bodoh tersebut.

Jika benar beliau hendak terjun, bodoh atau baghal sangat ke pegawai penyiasat SPRM tersebut membiarkan sahaja sedangkan terdapat bukti-bukti sahih yang akan di bawa. Bangunan yang dikawal 24 jam pun tidak boleh pakai sekarang ni. SPRM, SPRM janganlah diperbodohkan rakyat Malaysia yang sudah cerdik pandai sekarang ini.

Sekian.









Category:
��

Comments