3:47 PM | Posted in
Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Klang di bawah pimpinan Pemangku Ketua Cabang sedia ada terlalu melampau sehingga menganggap KEADILAN di Cabang Klang menjadi hak milik individu. Adakah ini semua disebabkan oleh takut dengan bayang-bayang sendiri? Atau perencanaan terjadi sebaliknya?

KES 1 : AMK dan Wanita Cabang dipinggirkan

Dari sumber yang sahih menyampaikan maklumat bahawa Angkatan Muda Keadilan (AMK) Cabang Klang dan Wanita Cabang Klang seperti tidak wujud kerana Mesyuarat Cabang untuk menentukan tarikh mesyuarat, tempat dan juga pengedaran notis mesyuarat dibuat dengan membelakangkan sayap-sayap parti yang ada.

Pemilihan kawasan pemilihan atau pengundian diadakan di sebuah dewan yang agak sukar dicari oleh ahli-ahli yang berhak dan layak untuk membuang undi. Kononnya kawasan tersebut merupakan kubu kuat mereka. Walaupun pemilihan tempat telah diputuskan, kenapa dan mengapa AMK tidak di beritahu?

Jika AMK turut serta di dalam mesyuarat, siapa AMK yang turut serta? Adakah mereka yang disahkan jawatannya di peringkat Pimpinan Negeri dan Pusat? Menurut AJK AMK yang dipilih, hampir 90% tidak tahu bila tarikh mesyuarat dan di mana mesyuarat akan dijalankan.

Jangan jadikan masalah peribadi sebagai penyebab AMK tidak dipanggil. Inikah sikap pemimpin yang hendak diangkat oleh ahli-ahli? Sedarlah wahai insan yang bernama pemimpin... Anda adalah wakil dan pemegang amanah Allah untuk memimpin anak bangsa.


Kes 2 : Spy-spy atau mata-mata terdapat di mana-mana

Masalah spy atau pengintip pemimpin yang bertanding ini sudah menjadi tradisi sejak dahulu lagi. Tetapi, hantarlah spy yang boleh menghormati majlis orang. Jangan datang tidak dijemput tetapi belagak macam majlis yang dianjurkan adalah majlis mereka.

Terdapat spy yang tidak kenal majlis. Datang tanpa diundang dan tuan rumah atau dengan penganjur majlis pun tidak hormat. Perlukan duit atau wang ringgit untuk bersalam atau berterima kasih dengan penganjur?

Sebagai menghormati majlis, tiada kekecohan yang timbul tetapi sedarlah dan insaflah untuk menghormati majlis orang.

OLEH YANG DEMIKIAN DENGAN APA YANG TELAH BERLAKU DAN BAKAL BERLAKU, AMK CABANG KLANG DI BAWAH PIMPINAN KETUA AMK CABANG KLANG BERSATU PADU DAN MENYOKONG PENUH PENCALONAN YBhg. DATO' SHEIKH AHMAD BIN SHEIKH SADARUDDIN UNTUK MENERAJUI PIMPINAN PARTI KEADILAN RAKYAT BAGI SESSI 2010/2013 YANG AKAN DATANG.

Ini bukan sokongan peribadi, tetapi ini adalah sokongan dari ahli AMK yang hadir pada Majlis Berbuka Puasa anjuran Angkatan Muda Keadilan (AMK) Cabang Klang yang diadakan pada 23.08.2010

DAN KAMI JUGA MENYATAKAN SOKONGAN TIDAK BERBELAH BAHAGI KE ATAS PENCALONAN EN. IRWAN BIN ISMAIL MEMPERTAHANKAN KERUSI KETUA ANGKATAN MUDA KEADILAN (AMK) CABANG KLANG UNTUK SESSI YANG AKAN DATANG.

AMK CABANG KLANG JUGA MENYATAKAN SOKONGAN TIDAK BERBELAH BAHAGI TERHADAP KETUA AMK MALAYSIA, SHAMSUL ISKANDAR MOHD AKIN DAN JUGA KHAIRUL ANUAR BIN ZAINUDDIN, KETUA AMK SELANGOR.

Dari Meja Blog AMK Cabang Klang

Category:
��

Comments